Fundacja Avalon
Strategia komunikacji 360°

Projekty

Kampania społeczna
„Teraz mnie widzisz?”

KLIENT:
FUNDACJA AVALON
USŁUGI:
strategia komunikacji 360°, kampania społeczna, kreacja, PR, influencer marketing, kampania mediowa, digital i social media, działania edukacyjne

Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz?” zrealizowana została dla Fundacji Avalon - jednej z największych w Polsce organizacji wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Szósta odsłona kampanii miała na celu zwrócenie uwagi na problem społecznej niewidzialności osób z niepełnosprawnościami (OzN) - zarówno w mediach, jak i w codziennym życiu społecznym.

W Polsce żyje ponad 5 mln osób z niepełnosprawnościami, ale ich obecność w mediach i życiu społecznym często sprowadzana jest do stereotypów. Naszym celem było przełamanie tej narracji.

Stworzyliśmy kampanię 360° pod hasłem „Teraz mnie widzisz?”, w której bohaterowie — osoby z niepełnosprawnościami — pojawili się w odważnych, artystycznych stylizacjach, z pełną świadomością swojej tożsamości. Zamiast ukrywać ich odmienność — uwypukliliśmy ją, by pokazać człowieka, nie etykietę.

Prowadziliśmy kampanię w TV, kinach, radiu, digitalu, OOH, social mediach i PR. Zrealizowaliśmy warsztaty w redakcjach, konkurs dla dziennikarzy, współpracowaliśmy z influencerami i zadbaliśmy o pełną dostępność treści (PIM, napisy, audiodeskrypcja).

Kampania znacznie przekroczyła zakładane KPI. Sam PR zapewnił zasięg +10 mln odbiorców, a liczba publikacji wzrosła 5-krotnie vs. poprzednia edycja kampanii.

Uzyskaliśmy ponad 40 wzmianek w TV, po raz pierwszy w TVP Info (kilka razy!). Kampania zaistniała w TVN24 i TVN Biznes i Świat, a DDTVN poświęciło jej ponad 20 minut! O akcji mówiła rekordowa liczba stacji radiowych m.in. Radio Plus, Muzo FM, Nowy Świat, Radio 357, Eska Rock, Chilli Zet, Melo Radio, PRI, Czwórka. Trzykrotnie uplasowaliśmy bohaterów kampanii w Onet Rano.

Dostaliśmy prawie 50 zgłoszeń do konkursu dziennikarskiego, w tym z największych redakcji: Czwórka, TVP Info, gazeta.pl, Onet, Wysokie Obcasy, abczdrowie.pl, Interia.

Zorganizowaliśmy warsztaty w Grupie Wirtualna Polska, dzięki którym udało nam się nawiązać relacje z redakcją, z którą Fundacja nie miała do tej pory wypracowanych kontaktów.

Sukces odniosła również kampania w TV, która przewyższyła cele o 34%. Wygenerowanych zostało 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej. W kampanii OOH pozyskaliśmy aż 176 nośnikach, przy KPI: 70 nośników. Łączna liczba wyświetleń materiałów w digitalu i kanałach społecznościowych wyniosła 18,5 mln przy KPI: 7 mln.

Pierwszy raz spot kampanii społecznej realizowanej przez Fundację został wyświetlony w kinie — dokładnie w 274 kinach!

Wpłynęliśmy na opinię społeczną. Uczestnicy pomiaru skuteczności kampanii, którzy widzieli kampanię, częściej uważają, że osoby z niepełnosprawnościami mogą rozwijać swoje pasje i hobby (+12 pp.) oraz spełniać swoje marzenia i osiągać sukcesy (+8 pp.) vs wszyscy biorących udział w badaniu.

Podobają Ci się nasze rozwiązania i podejście do prowadzenia
 projektów? Chcesz wiedzieć więcej?
Skontaktuj się z Anną:
+48 666 015 192, anna.rabczuk@allegro.com.pl