Fundacja Avalon
Strategia komunikacji 360°
Projekty
Kampania społeczna
„Teraz mnie widzisz?”
Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz?” zrealizowana została dla Fundacji Avalon - jednej z największych w Polsce organizacji wspierających osoby z niepełnosprawnościami i przewlekle chore. Szósta odsłona kampanii miała na celu zwrócenie uwagi na problem społecznej niewidzialności osób z niepełnosprawnościami (OzN) - zarówno w mediach, jak i w codziennym życiu społecznym.
W Polsce żyje ponad 5 mln osób z niepełnosprawnościami, ale ich obecność w mediach i życiu społecznym często sprowadzana jest do stereotypów. Naszym celem było przełamanie tej narracji.
Stworzyliśmy kampanię 360° pod hasłem „Teraz mnie widzisz?”, w której bohaterowie — osoby z niepełnosprawnościami — pojawili się w odważnych, artystycznych stylizacjach, z pełną świadomością swojej tożsamości. Zamiast ukrywać ich odmienność — uwypukliliśmy ją, by pokazać człowieka, nie etykietę.
Prowadziliśmy kampanię w TV, kinach, radiu, digitalu, OOH, social mediach i PR. Zrealizowaliśmy warsztaty w redakcjach, konkurs dla dziennikarzy, współpracowaliśmy z influencerami i zadbaliśmy o pełną dostępność treści (PIM, napisy, audiodeskrypcja).
Kampania znacznie przekroczyła zakładane KPI. Sam PR zapewnił zasięg +10 mln odbiorców, a liczba publikacji wzrosła 5-krotnie vs. poprzednia edycja kampanii.
Uzyskaliśmy ponad 40 wzmianek w TV, po raz pierwszy w TVP Info (kilka razy!). Kampania zaistniała w TVN24 i TVN Biznes i Świat, a DDTVN poświęciło jej ponad 20 minut! O akcji mówiła rekordowa liczba stacji radiowych m.in. Radio Plus, Muzo FM, Nowy Świat, Radio 357, Eska Rock, Chilli Zet, Melo Radio, PRI, Czwórka. Trzykrotnie uplasowaliśmy bohaterów kampanii w Onet Rano.
Dostaliśmy prawie 50 zgłoszeń do konkursu dziennikarskiego, w tym z największych redakcji: Czwórka, TVP Info, gazeta.pl, Onet, Wysokie Obcasy, abczdrowie.pl, Interia.
Zorganizowaliśmy warsztaty w Grupie Wirtualna Polska, dzięki którym udało nam się nawiązać relacje z redakcją, z którą Fundacja nie miała do tej pory wypracowanych kontaktów.
Sukces odniosła również kampania w TV, która przewyższyła cele o 34%. Wygenerowanych zostało 35,1 miliona kontaktów reklamowych do 9 mln osób z grupy docelowej. W kampanii OOH pozyskaliśmy aż 176 nośnikach, przy KPI: 70 nośników. Łączna liczba wyświetleń materiałów w digitalu i kanałach społecznościowych wyniosła 18,5 mln przy KPI: 7 mln.
Pierwszy raz spot kampanii społecznej realizowanej przez Fundację został wyświetlony w kinie — dokładnie w 274 kinach!
Wpłynęliśmy na opinię społeczną. Uczestnicy pomiaru skuteczności kampanii, którzy widzieli kampanię, częściej uważają, że osoby z niepełnosprawnościami mogą rozwijać swoje pasje i hobby (+12 pp.) oraz spełniać swoje marzenia i osiągać sukcesy (+8 pp.) vs wszyscy biorących udział w badaniu.
Podobają Ci się nasze rozwiązania i podejście do prowadzenia
projektów?
Chcesz wiedzieć więcej?
Skontaktuj się z Anną:
+48 666 015 192, anna.rabczuk@allegro.com.pl
member of:
Allegro Sp . z .o.o. sp. k. z siedzibą w Warszawie, ul. J. Słowackiego 19a, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000418906, NIP: 113-283-19-51, kapitał zakładowy: 50 000 zł.
Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programów rządowych „Tarcza Finansowa 1.0 i Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”, udzieloną przez PFR SA.
Robimy to w celu dostarczania treści i funkcjonalności, którymi są zainteresowani użytkownicy, a
także w celach analitycznych i reklamowych.
Klikając „Akceptuj wszystkie pliki cookie” wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na
swoim urządzeniu. Więcej informacji znajdziesz w Polityce
prywatności.