Język brand experience
Na szczęście dzisiejsza technologia znacznie ułatwia stworzenie Pierwszym punktem styku brandu z konsumentem niezmiennie pozostaje język. To, w jaki sposób skonstruowany zostanie przekaz, warunkuje czy zapamiętamy markę i dalej - czy sięgniemy po jej produkty i usługi. Język i konstrukcja komunikatu jest podstawowym elementem kontaktu na linii brand-konsument. To tu zaczyna się budowanie relacji z marką.
Ludzie wciąż kupują historie, wciąż kochają nieszablonowe, odważne opowieści. Kiedy dodamy do tego wszystkiego element spajający ich w wyjątkową społeczność, możemy stworzyć opowieść, z którą będą się utożsamiać. Tym samym zbliżą się do brandu i zaczną identyfikować z jego wartościami. A od tego już niewielki krok do jedynego słusznego wyboru konsumenckiego.
Brand experience musi być wiarygodny
Gen Z zwraca ogromną uwagę na autentyczność, dlatego ważne jest, aby marki były szczere i transparentne. A jeśli dodatkowo są świadome środowiskowo, to już wygrały nowych klientów.
W takim razie pomyśl o ekologii
Ruch eko-świadomościowy wchodzi w ten rok jeszcze mocniej. Ekologia to jedna z najbardziej istotnych kwestii dla młodego pokolenia, ale nie tylko. Coraz więcej ludzi zwraca uwagę na to, jak ich działania wpływają na środowisko. A przecież to, co robią odnosi się także do korzystania z dobrodziejstw, które oferuje Twoja marka.
Warto spojrzeć na komunikację brandu przez pryzmat ekologii i innych ważnych społecznie kwestii. Bądź jednak ostrożny w osadzaniu swojej marki w kontekście „eko”. Konstruując taką komunikację, łatwo wpaść w pułapkę greenwashingu. Nie udawaj, że Twoja marka robi coś eko, jeśli prawda jest inna. Hiper zaangażowana społeczność jest na pewno szybszym detektywem niż Sherlock Holmes. Jeśli odkryje fałsz, nie licz na łagodne traktowanie.
Doświadczanie, doświadczanie i jeszcze raz brand experience!
Brand experience to doświadczanie. W najbliższym czasie chęć doświadczania czegoś wielkiego będzie rosnąć. To „coś wielkiego” dla każdego z nas jest czymś innym. Wspólne jest to, że wszyscy chcemy czuć się częścią istotnych dla nas spraw. Szalenie ważne jest zatem – podkreślę to raz jeszcze – słuchanie ważnych dla brandu społeczności i angażowanie ich w idee i ruchy sygnowane tym brandem. Twórz interaktywne i immersyjne doświadczenia, które pozwolą Ci na lepsze zrozumienie i zaangażowanie odbiorców Twojej marki.
I wisienka na torcie, technologie
Zwracaj uwagę na rozwój technologii, ponieważ ta ma coraz większy wpływ na sposób, w jaki ludzie komunikują się z markami. Inteligentne chaty głosowe, chatboty i komunikacja wirtualna coraz częściej służą do tworzenia relacji z brandem. Sprawa jest ewolucyjna, niemniej my już bacznie śledzimy, co dzieje się na rynku i uczymy się wykorzystać nowinki technologiczne w komunikacji.
And last but not least, w 2023 należy być odważnym. Podejmowanie ryzyka i eksperymentowanie z nowymi pomysłami może prowadzić do odkrycia nowych możliwości, a przede wszystkim rozwoju niejednego biznesu.
Pssst… Nie bójcie się AI, to wcale nie prawda, że zostaniecie bez pracy.
PS. OpenAI 5 grudnia zdał test Turinga. Przyszłość rysuje się w wyjątkowo ciepłych kolorach.
Sprawdź, jak brand experience wpływa na kreację i event.
Przeczytaj więcej